Terug naar het nieuwsoverzicht.

Veilig naar de fysiotherapeut en oefentherapeut, dat doe je zo!

Goed nieuws! Wij mogen de zorg in onze praktijk rustig gaan uitbreiden! Dit zal, door de omstandigheden anders zijn dan u gewend bent.

Een afspraak maken is mogelijk. Dit kan alleen telefonisch of via de e-mail.

Uw eerste afspraak is altijd telefonisch of via videobellen. Wij mogen alleen in de praktijk behandelen wanneer de zorg noodzakelijk is. De therapeut zal in dit eerste gesprek de ernst van uw klachten uitvragen. Vervolgens bepaalt de therapeut of en in welke vorm de behandeling zal starten.

We moeten ons houden aan belangrijke regels:
Kom alleen als u GEEN van de volgende klachten heeft: hoesten, koorts (vanaf 38 graden), (lichte) neusverkoudheid, benauwdheid. Als 1 van uw huisgenoten koorts heeft, of bij wie corona vastgesteld is (korter dan 14 dagen geleden) vragen wij u ook om NIET te komen en uw afspraak af te bellen.
– De deur van de praktijk is gesloten. Wanneer u aanbelt (links op het raam), zal iemand u komen halen. Dit kan even duren, wij rekenen op uw geduld en begrip.
– Kom alleen, en niet meer dan 5 minuten voor de afgesproken tijd.
– Bent u hulpbehoevend en kunt u niet alleen komen? Dan mag er maximaal 1 begeleider mee.
– Wij houden, waar mogelijk, 1,5 meter afstand van elkaar. Wij vragen u dit ook te doen als u buiten kort moet wachten.
– Wij vragen u geen deuren aan te raken, dat doen wij voor u.
– Bij de ingang maakt u uw handen schoon met speciale handalcohol of was uw handen voor en na de behandeling.
– Neem 2 grote badlakens mee, wij leggen namelijk geen hoeslakens meer op de behandelbanken.
– Hoest en nies in uw elleboog.
– Handen schudden willen we wel, maar kan helaas nu even niet.
– Uitgebreid bijpraten aan de balie, hoe gezellig ook, kan nu helaas even niet.
– Het toilet is gesloten
– Als het nodig is, maakt de therapeut gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen.

Voor afspraken of meer informatie kunt u ons bereiekn op 071-5411762 en via info@pmclagas.nl. Wij reageren binnen 1-2 werkdagen.

Wegens een storing bij de telefoonprovider kunt u een melding krijgen dat onze telefoonlijn niet in gebruik is, als beide lijnen bezet zijn. Dit is NIET het geval. Probeer het in dit geval later nog een keer, of stuur een email.

Samen zorgen we voor een veilige behandelingin een veilige omgeving. Uw therapeut vertelt welke zorg mogelijk is. Wij vertrouwen erop dat u begrip heeft voor de maatregelen en hopen samen met u dat deze maatregelen snel niet meer nodig zijn.

Team van Paramedisch Centrum Lagas.